Sayfalar

4 Mart 2015 Çarşamba

Bahça.. Bostan.. Tohum..


bizim köyden..

"Ayyy..pek duravadım bugün" deyerek geldi şu görünen yoldan Zehraba ve oturdu gapı önündeki çulun üzerine.. Elindeki bi dutam maydinizi yanındakı daşın üstüne godu. Ilkipta gözüne gaçan teri yazmasının ucunnan sildi, sonrada alnını.. Sırtına bi havlu sokuşturdum, üşüdüpte hasta ne olmasın deye. Nerden gelibatısınız, dedim. Dımışkıdan, dedi. Emme yüzü hiç gülmüyo, burnundan soluyup duru. Neye gızdınız bu gada, dedim. Gızılmayacak gibi mi gızım gı, elimizde avcımızda bi tohumlarımız varıdı, onada gözleni diktiler bu mürd olasıcıkla, kezeri kalkasıcıklaa, dedi. Gı, ne deyosunuz siz, kime deyosunuz, kim neyimize göz dikmiş, dedim. Deli deli gonuşma, bi boktan habarınız yok, diye azarladı beni.. Sonrada açtı ağzını yumdu gözünü, çığırı çığırıvedi.. Gı, ne cıllayasunuz, dedim, emme nerasın gatiyyen susmayo.. 3 senedir yerli tohum üretmek yasağımış. Zireetten ital tohum alacakmışız, tarım bakanlığı öne demiş. Bizim tohumlamızın köküne gıran mı girdi, ne deye elalemin neüdüğü belli omayan tohumunu alacan, gide, eke, kendi tohumumu kendim üredirin, bi başıma gasamda böyle yapacan diyo. Gitmiş, Dımışkıya, Akınbeline, Kavakpınarına ne kada bostan varısa ekmiş. Fasılye, badılcan, domatis, patatis, salatalık, Gabak, garık altlanada Mısır ekmiş.. O tohumları üretecen, torunlama bırakacan deyo. Gı Zehraba, bi tohum için yaptığınız şeye bakın, neye bu gada gücünüzü gurudubatsınız, ithal tohum daha iyi, goca goca oluyormuş ürünleri, çokta veriyormuş, deyolla, dedim.. He, sizde vere vere bi yerleniz goca goca omuş, dedi, Bi şey annamadım... 

Sonra galktı, taşın üzerine goduğu maydinizleri aldı, gurşanede taze tarna çorbası yaptı. Maydinizleri içine doğradı. Gokusu taaa dışarıya gada geldi.. Bunu mu demek istedi acaba??

( Mudurnu sivesi ile yazilmistir)











2 yorum:

  1. Yok, onu demek istemedi. İyi bir şey dedi de, biz anlamadık galiba :=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten biz işimize geleni anlıyoruz:)) o değilde şiveyi anlayabiliyor musun? Arkadaşlarım bana Mudurnu şivesine çok hakim olduğumu ve özellikle Mudurnu'ya ait hikayeler yazmamı söylüyorlar..

      Sil