Sayfalar

26 Kasım 2013 Salı

Zbilemärit -soğan pazarı

Bugün Bern'de soğan pazarı (zbielemärit) daha doğrusu soğan festivali vardı.. Heryıl Kasım ayının üçüncü Pazartesi.. Bugün havada güzeldi.. Soğuk ama güneşli.. 
Bu festival Bern için çok önemli.. Tarihi bir geçmişide var.. Bir nevi panayır gibi... Okullar tatil, ve bazı iş yerleri öğleden sonra serbest.. Sabahın 4 ünde kuruluyormuş soğan standları.. Ve insanlar o saatlerde gidiyormuş.. Ben görmedim, ve hiç bir zamanda göremeyeceğim:)) aklımı peynir ekmekle yemedim, sabahın 4 ünde soğan pazarına gidecek kadar.. Hemde o ayazda, o soğukta.. Öğleden sonra gidince bir şey kaçırmış olmuyorum sonuçta.. Neyse gittim.. Aslında onada gitmeyecektimde, DHL kargo,  şehir merkezinde. Oradan şu sevgi ile ördüğümüz Van'daki güzel çocuklara daha çabuk ulaşsın diye kargoya verdim.. Buralarda Türkiye'deki gibi kargo çok yaygın değil.. Posta ile gönderilir genelde.. Ama yurtdışına bir paket 2-3 haftada gittiği için, bu seferlik kargo ile göndereyim dedim.. 1 günde gidiyormuş. Hizmet güzel.. Talep ettikleri ücrette okkalı hani.. Ne kadar olduğunu yazmayacağım, ama şu kadarını yazayım siz hesap edin; sadece kargoya verdiğim ücreti ben o çocuklara göndereydim kendilerine en az 12 takım bere, atkı, eldiven alabilirlerdi, daha çok cocuk ısınabilirdi.. Ben anladım ki, yurtdışından bu tür güzel projelere katılmak zahmetli oluyor.. Paket yapıp gönderemiyorsun, onlar senin özenle yaptığın paketi açıp kendi paketlerine yerleştiriyor, ve içinde ne olduğuna bakıyorlar.. Uluslar arası olduğu için onlarıda anlayabiliyorum.. Gümrükten geçen paketleri inceliyorlar.  Ama bütün hevesimi kursağimda bıraksalarda o mutluluk başkaydı.. Birde kedi maması vukuatı var böyle hüsranla sonuçlanan.. Anladım ki yurtdışından böyle projelere yer almak  bir yutkunduruyor insanı.. Neyse helâli hoş olsun.. Severek yaptım yinede, mutluluk parayla satın alınmamalı, sadece emekle olunca güzel.. 
Ben soğan festivalinden bahsedecektim. Soğanları süslemişler.. Kalp şeklinde, şans imgesi olan nal şeklinde, fare, uğurböceği, salyangoz, kurtçuk, domuz, saat, aşçı vs. Aklınıza gelen hertürlü figürlerde standları süslemişler.. Soğan erkeği bile vardı:) Soğan ekmeği, soğan pastası, soğan çorbası.. Soğana dair herşeyi orada.. Glühwein (sıcak şarap) ve sarımsaklı sıcak ekmek.. Inanılmaz bir tat.. Tek sevdiğim buydu.. Insanlar boyunlarına renga renk astığı şekerlerle, birbirinin üzerine attığı konfetilerle, plastikden yapılmış çekiçlere herkesin kafasına vuruyor, herkes mutlu ve gülüyor, eğleniyor.. Ben mi? Ben izledim sadece.. Ve fotoğraf çektim.. Pek bana ifade eden bir şey değil.. Bir kilo soğanı allayıp pullayıp 22-25 Frank a satıyorlar.. Ben o paraya 10, ne hatta 15 kilo soğan alırım ve iştahla keserim.. Gelde o güzel işlenmiş soğanları kopar bir yemeğe koy.. Kıyamaz insan be.. Ee nolacak, orda çürüyüp gidecek:)) bana gelmez öyle şeyler.. Ben orada taze taze yedim, içtim, fotoğraf çektim ve eve geldim.. Radyodan doyduğuma göre 59 ton soğan satılmış. Rençber mutluymuş:)) ee güzel..

Simdi Fotograflar'la gezdireyim sizi Zbielemärit'te:))

Kapi süsleri
Sogan Standlari
Sicak sarap ve kizarmis, sarimsakli ekmek, Pzarin en güzel ikilisi.)
Bir sürü figürler.. Fiyatlara dikkat!!!
Cesitli figürler
Bunlarda kolye gibi boyulara asilan sogan sekerler..
Yerler hep Konfetti..
Sonuc bu:)))

4 yorum:

  1. Cok guzeller hepsi!! Kötü kokariz belki ama guzel olabiliyoruz der gibiler:)

    YanıtlaSil
  2. Soğan da şıklık katabiliyormuş hayata :)

    YanıtlaSil