Sayfalar

21 Nisan 2017 Cuma

Bir Yaş daha aldım.. Ama iyiyim:)

Nisan havası işte, istediği gibi esiyor, açıyor, yağıyor, gürlüyor. Geçiş dönemi zorlukları olmalı. Ne kadar benzeşiyoruz mevsimlerle. Bebeklikten çocukluğa, çocukluktan ergenliğe, ergenlikten yetişkinliğe, yetişkinlikten ihtiyarlığa geçiş döneminin sıkıntıları gibi. İşte Nisan ayıda mevsimlerin ergen hali olmalı.

Mart ayı şaşırtıcı bir şekilde ılık ve bol güneşli geçmişti halbuki. Hatta geçen hafta tohumdan yetişen çiçeklerimi ekmiştim saksılara. Birde kırmızı sardunya fidelerini. Bugün akşam üzeri eve geldiğimde hava birden karardı, balkondan dışarı baktığımda  kar yağıyordu diktiğim sardunlayaların üzerine. "Sizde mi haksızlığa maruz kaldınız?" dedim içimden. Üç sardunya saksısını salona aldım. Sonra, "tamam bir hataydı, özür dilerim, çıkar sardunyaları" der gibi hava birden açtı, meğer güneş batmamış. Nede olsa doğa işte. Ama ben yinede güvenemedim bu havalara. Noolur nolmaz? Bu geceyi salonda geçirecekler. Beyaz duvarda ne kadar güzel görünüyorlar. 
Sadece bakışıyoruz.. 

Öylece bakakalmışım dün. 

Bugün 20 Nisan. 
Eskiden saatli maarif takviminde veya fazilet takviminde peygamberimizin Doğum günü yazardı. Ninemin hoşuna giderdi bu. Aynı gün doğduğum için. Benimde sanki:)
Ay aklıma ne geldi iyiki Erduvan 20 Nisanda doğmamış. Örümcekten kendine pay çıkaran, 20 Nisandan neler çıkarmazdı değil mi? 
Çok sonraları Almanya'ya göç ettiğimde Hitler'in Doğum günününde 20 Nisan olduğunu öğrendim. Ne o, ne bu dedim. 20 Nisan benim günüm. Benim doğum günüm. Nisan ayına benziyoruz işte, kimi esiyor, kimi gürlüyor, kimi yağıyor, kimi güneş olup ısıtıyor. 

Bugün Sabah Saat 9 da Bern garında olmam istendi Perşembe kadınlarından geçen hafta. Sadece fotoğraf makinanı ve kendini al gel, seni kaçıracağım o gün, dedi Antonella. Nereye gideceğimizi söylemedi. Sadece, oraya gitmek istediğini şu tarihte söylemiştin, ve bende not almışım, seni oraya götüreceğim, dedi. İşe gitmeyecektim, sabah garda olacaktım. Ama, olmadı. Ben işe gittim. Çünkü sadece güzel havada gidilecek bir yermiş. Dün kar yağınca kararımızı değiştirdik. Bugün güneşli olsada soğuk bir hava vardı. Her haftaki perşembe buluşmamızı yaptık öğleden sonra. Bu sefer Doğum gününüde içine kattık. Bahçesindeki mor salkımlar balkonunu kucaklamış, üzerimizden sarkıyordu. Masamızda her zamanki nevale. Sohbetimiz her telden. Daha çok referandum sonucundan. Birazda üç hafta sonra yapacağımız Venedik seyahatinden. Zaman çabucak geçiverdi yine. Eve geldim. Aldığım hediyelerden söz etmeyeceğim, ama aldığım mesajlar çok güzel geldi bana. Ne Facebook'ta ne başka yerlerde yüzlerce, binlerce takipçim yok benim. Çok az ama özdür. Kimin hangi duygularla yazdığını bilenim. 
Kimi çiçek toplamış benim için, kimi aktostiş şiir yazmış, kimi video çekip göndermiş, kimi içten duygularını yazmış. Hatırlanmak ne güzel şey. Ya iyiki doğmuşum ben dedirten, ve gelen bütün mesajları içinde barındıran arkadaşımdan gelen şu yazıyı eklemeden edemeyeceğim. Okurken içim bi hoş oldu. Ha, abartmış mı? Bilmem? Belki bazı noktalarda olabilir. 🤔 Emin değilim. Çünkü abartmaz o. Kulağıma hoş geldi. Demekki onun gözünde öyleyim. 

Şuraya ekleyimde, kaybolmasın. İlerde okur okur geçmişe tebessümle bakar, ve gözümden bir damla 💧 yaş süzülürken, "ben neymişim be" derim. 

"Canımıniçi, güzel dostum, ablam, parçam, sırdaşım, yoldaşım, can dostum....
Annen ve baban birlikte geçirdikleri zaman içinde güzel şeyler yapmışlar. Pırıl pırıl çoçuklar armağan etmişler dünyaya... 
Bir insanın bence geride bırakacagı en güzel eser, insandır... O yüzden gerek sizler gerekse cocuklarınız çok kıymetlisiniz dünyamız için....
Canımıniçi, geç de olsa baslayan ilişkimiz her zaman kendini yenileyerek ilerledi. Geldiğimiz noktadan mutluyum... Paylaştıgımız duygulardan, herseyden cok ama cok mutluyum... Seninle gülmekten veya birlikte ağlayabilmekten çok ama çok mutluyum... Ve diliyorum ki ilişkimizi geliştirerek sürdürebiliriz...
İnsanın en büyük zenginliği gercekten dostunun olması. Sen benim için öylesin... Bu dost herseyi barındırıyor içinde. Sevgi, anlayıs, samimiyet, bağlılık, sırdaşlık, yoldaşlık... Teşekkür ederim varlıgın için... Hayatıma kattıgın her güzellik için... Hayatıma kattıgın her değer için. Beni kendime getirip, cesaret verdigin için... Her zaman yanımda oldugun için... +/- ben ne isem onu bana yansıttıgın için... Ve tabiki cevrene de...
Cesur bir kadınsın... Güzel bir kadınsın... Seksi bir kadınsın... Sakin, dingin bir kadınsın... Bakan, gözlemleyen, gören bir kadınsın... Zeki bir kadınsın... Ama bunu kimsenin gözünün içine sokmayan bir kadınsın :)... Mütevazisin... Oldugu kadar hayatın her sekilde tadına varan bir kadınsın... Hep derim yokken yasayamayan, varken de yasayamaz... Neşeli bir kadınsın... Gülmeyi seven ve güldüren bir kadınsın... Seven ve Sevilen bir kadınsın...
Sen çok ama çooook değerli bir kadınsın... Evet kesinlikle, iyi ki kadın olarak doğmuşsun... Her özelliğin ve güzelliğin çok yakısıyor sana... Bir bütünsün... Bir fazlalık, bir eksiklik yok hepsi bi tamam olmus... Olmuş olmuş :)
Bugünün Antonella ile bulusma gününüze denk gelmesi de cok güzel :) . Kesinlikle orada olmak isterdim... Birlikte ağız dolusu gülmek. Sohbet etmek ve keyif sarhoşu olmak isterdim birlikte...
Dolu dolu yaşanan ilişkilerinin insan ömrünü uzattığına inanırım :)... 
Varlıgın benim için çok kıymetli... Her zaman ve her şey için teşekkür ederim canımıniçi...
Güzel gönlüne göre, saglık, huzur, refah içinde ve de sevdiklerinle geçireceğin  ve tabiki ben de varım içinde :) nice günler diliyorum...
İyi ol, iyi yaşa canım..
Seni çok seviyorum... "
Hayatima dokunan herkese tesekkür ederim..




12 yorum:

  1. İyi ki doğmuşsunuz. Nice yıllara nice yaşlara. Güzel sözler insanı mutlu eder. gevşetir.Rahatlatır. Birbirimizden esirgememek gerek.Her şey gönlünüzce olsun. sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, yerinde, samimi ve güzel sözler merhem gibi geliyor ruha. Teşekkür ederim. Sevgiyle kalın.

      Sil
  2. Nice saglikli, huzurlu yaslara, az ama oz sevdiklerinizle, dostlarinizla birlikte :) Takipci sayisi, ya da ''bugun X kisisinin dogum gunu'' tarzinda gelen uyarilardan sonra yazilan, cogunlukla derinligi olmayan dogumgunu mesajlari cok anlamli gelmiyor bana. O yuzden cok sanslisiniz bence guzel dostluklar biriktirdiginiz icin.. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim💜 Güzel ifadeler bunlar.
      Adınızı görünce ilk aklıma şu geldi. Bir kaç yıl önce yılbaşı etkinliği için kartpostal adresleri belirlenmişti blog aleminde. İlk kart sizden gelmişti. Unutmuyorum. Sevgiyle kalın💜🌺

      Sil
  3. Wooowwww ne güzel bir mesaj, hakikaten gurur duymalısın, iyi ki, doğmuşsun Berfin'ciğim, 20 nisanla ilgili benzerliğe hiç takma, milyonlarca insan aynı günde doğuyor:)nice yıllara canım, sevgiler, sağlıklar, mutluluklar:) ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Müjde ablacım. Sende güzel yaşa❤️🌺

      Sil
  4. Ah canım Server'cim,
    Bu sene facebooku hayatımdan çıkarınca doğum günlerini de atlar oldum. Demek ki bu facebook'un güzel yanları da varmış. O yüzden öncelikle doğum gününü atladığım için özür dilerim. Seven kalpler böyle hataları da affedermiş. :) Ben de seninle tanıştığım ve bir şekilde hayatına dahil olduğum için çok mutluyum. Yollar, biraz kader, çokça karşındakinin zayıf noktalarını özenle keşfetmen sayesinde bir tren garının ucunda buluştuk seninle. Sanırım bir trenin beni ulaştırdığı bir dostla asla ayrılmaz yolum. Dönüşte çantama sıkıştırdığın çikolataların ve gardan beni uğurlayan gözlerinle hayatımın sevdiğim insanlar köşesine yerleştin sen :)
    Nice yılların olsun Server. Nice güzel, anlamlı, kahkahalı yılların. Birlikte fırsat oldukça şarap kadehlerimizi şerefe kaldırıp, soğuk bira bardaklarımızı tokuşturalım olur mu?
    Çok öperim seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Affetmek ne demek? İnsan en yakınındakinin özel gününü unutabiliyor. Hiiiç takılmam böyle şeylere. Doğum günleri unutulabilir. Öyle güzel dile getirmişsinki tanışmamızı, o an'ların belleklerimizde yer etmesi ve unutulması çok daha önemli. Trenler, köprüler birleştirdi bizi:) ne zaman Kirchenfeld köprüsünü görsem sen gelirsin aklıma. Önemli olan bunlar. İçeriz daha soğuk biralar yada şaraplar. Hiç endişen olmasın Özlem 😘💜

      Sil
    2. "..trene atlayıp bir blog arkadaşımın yanına gitmişliğim var.'' yazinca aklima gelmisti Berfin olabilecegi. Bu yorumunu gorunce tekrar senin blogundaki yoruma bakmak istedim Ozlem ve Berfin'in oradaki cevap olarak yazdigi yorumu gordum , dogru tahmin etmisim, Server ismi kafami karistirdiysa demek :) Bern yazini tekrar okuyacagim, yine ah ne guzel gezmissiniz diyerek, ah blog dostluklari ne guzel diyerek. Mevsimine gore soguk Belcika birasi ya da sicak Turk cayi icmeye beklerim sizleri :)

      Sil
    3. Belçika'ya gelirsem değerlendireceğim bu nazik daveti😀🌺

      Sil
  5. Gecikmeli olarak diyorum ki iyi ki doğdun arkadaşım ♥
    Nisan ayı bereket ayıdır benim için, doğum ayıdır, bahar ayıdır, güzelliklerin ayıdır. Bak ne güzel bir ayda doğmuşsun :)
    Sağlık, huzur, mutluluk seninle olsun arkadaşım, iyi ki bir vesile ile yollarımız kesişmiş ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende gecikmeli olarak cevap veriyorum😀 önce teşekkür ederek tabiki. Evet doğduğum ayı çok severim. Nisan hoş gelir banada. Ve evet, bi Challenge sorularında kesişti yolumuz. Challenge sorularını cevaplarken bir trafik oluyor ama kalıcı olanlar kalburun üzerinde kalanlar oluyor. Senle ben o kalburun üzerinde kalanlar olduk. Mutluyum. 🌺

      Sil