Sayfalar

18 Nisan 2017 Salı

Hiç Umut Biter mi?

Madem resmi olmayan sonuçlara göre çıkıp balkonlarda boy gösteriyoruz, o zaman bir balkon konuşmasıda benim yapmam lazım blog balkonundan. 

İsviçre referanduma hayır dedi bu arada. Başım dik, alnım ak. Ha yurt dışında oy kullanılsın mı? Hayır! Herkes yaşadığı ülke için yaşadığı ülkede  kullansın oy'unu. 
Ama madem böyle bir hak var, gidip kullanalım dedik. Kullandık. Ben gavur olduğum için kullanamadım, ama 4 kişilik bir aileden 3 hayır oyu kullandık. 3 doğru bir yanlışı götürdü:) 

Buradan sürekli %53 hayır çıkacak diye bir oran verdim. Bunu neden yaptım? 
Numan Kurtulmuş gibi "son derece hukuki, sonnn derece demokratik bir referandum sürecinden geçtiğimizden değil. Tamamen, tahminlerimde genel anlamda yanılmadığım için. Hem el kararım, hem göz kararım, hem beyin kararım aynı oranda işler, ve bu sonuçlar beni bir yere götürür, ona göre söylerim fikrimi. Ne zaman bir Pazar'a gitsem, iki, üç, beş kilo bir ürün seçip tarttırsam, elin ölçü mü abla gram şaşmadı derler, yada hiç günahın yok mu, tam çıktı ölçü derler, bu benim el kararımı ölçer. 

Evde, yemekleri ölçü ile değil göz kararı ile yaparım. Pilav olsun, sarma, dolma olsun. Hiç bir sarma içi artmaz. Sarma ve yapraklar aynı oranda çıkar. 

Bir olay hakkında yorum yaparım, o öyle çıkar. Kahin olduğumdan falan değil, çok yönlü düşünürüm, ölçerim, biçerim, tartarım ortalamasını sağlarım. Bu her zaman tutmayabilir ama genelde böyledir. Yukarıda verdiğim oran tamamen içimden geçendi. Hileleri bile içine katmıştım. Fakat YSK nın son anda hukuk dışı bir işlem yapacağını düşünemedim. Neyse ne? Sonuç değişir mi? 12 günlük yasal itiraz sürecinden bir şey çıkar mı? Hayır Türkiyede değişmez. "Atı alan Üsküdar'ı geçti" dedi. Ha, Avrupadan işte AGİT gibi, AiHM gibi kuruluşları dikkate alır mı? Almaz! Ne dedi bu akşam AGİT e, "sür eşşeği Niğde'ye, Niğdeli vatandaşlarım icabına bakar, yada cevabını verir diye bir şey söyledi. 

Bu AGİT ne olaki dedim. AiHM i yıllardır biliyorumda, AGİT i hakkaten yeni öğrendim. Avrupa Güvenlik işbirliği Teşkilatı, uluslar arası bir organizasyonmuş. 57 devlet üyesi varmış. Türkiyede içinde. Yani bu teşkilatın statüsünü tanımış ve imza atmışsın. Çıkarlarına ters düştüğü için tanımıyorum, görmüyorum, bilmiyorum, sür eşşeği Niğde'ye diyorsun. Sen tanı veya tanıma. O raporuna yazar, notunu düşer, tarihe geçer. Avrupa diktatör dediğindede kızarsın. 

Yalan yok, dün çok heyecanlıydım. Bütün gün akşam olsada sonuçları öğrensek dedim. Çünkü çok inanmıştım, hayır çıkacağına. Hile konusunda b planlarının olacağını hiç düşünmemiştim. Yüzde 60-70 hayır veya evet çıksaydı saygı duyardım. Ama hile ile bile resmi sonuçlar neredeyse yarı yarıyaysa ki, bu gayri resmi olarak yarıdan fazla, nasıl mutlu edeceksin bu oranı? Mutlu etmek şeyinde değil, onuda biliyorum ama, peki neden kazanmışlığın mutsuzluğu var suratlarınızda? Hayır merak etmiyorum. Biliyorum, çünkü zor günler bekliyor. 

Dün, çok çabuk bir şekilde sayılan oylara şaşırdım. Sonra üzüldüm. Bugün toparladım yine. Düşündüm, tam tersi olsaydı yani yüzde 51.4 hayır çıksaydı değişen bir şey olacak mıydı? Olmayacaktı. Yönetim onların elinde. İstedikleri şekilde OHAL uygulayıp istedikleri şekilde yönetiyorlar zaten. Bunlarla girilen her seçim kaybedilir, bunu anladım. Ve skandaldır. 

Her olaya iyi tarafından bakmaya odaklı olan ben, belkide böylesi iyi oldu diyorum artık. Tarih böyledir, bazen tokat atar gidişata. Kendine getirir insanı. Kaybedilen bir şey yok. Cumhuriyet falanda elden gitmiyor. Nasıl onlar hiç bir şeyi tanımıyorsa bende onları tanımıyorum ve meşru bulmuyorum.
Umutlu gençler var. Ve genç nüfusun yarısına yakın bir oranı hayır demiş. Umut onlarda. Umut diğer yüzde 49 da. 
Can çıkmadan umut bitmez. Bitememez. 




8 yorum:

  1. Helal olsun size ve sizin gibi düşünenlere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle yorumlari görünce umutlarim dahada artiyor.. Cogunluktayiz..

      Sil
  2. Ellerinize ağzınıza sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim.. Okuyan gözlerinize saglik. Sevgileimle..

      Sil
  3. Güzel bir yazı. Duygularımızı ifade ediyorsunuz. Ben evet çıkacak her şey onların elinde yine bir şeyler olacak dedim. Açık ve aleni yapılıyor.Ben görmüyorum duymuyorum yapamıyorum .Ağzımın tadı yok. Ama hala umudum var. Gençlikten,sağduyudan ve akıldan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman umutlarimizi kaybetmeyelim. sevgilerimle.

      Sil
  4. Ah, Berfin'ciğim (oy atamasan da) senin, ailenin ve orada yaşayıp diğer 'hayır' verenlerin yüreğine sağlık.O yüzde 41 evetçiler var ya keşke onları İsviçre hükümeti tespit edebilse de buraya iade etse, bakalım nasılmış İsviçre gibi bir ülkede yaşayıp da (aynısı Hollanda, Belçika evetçileri için) bizlere İslami diktatörlük için eveti basmak?

    ysk da, AA da bunların arpalığı, kuklası.....bir sonuç çıkacağını sanmıyorum. Kılıçdaroğlu ve chp'liler, Meral AKşener vs. toplaşıp YSK önünde oturma eylemi yapmalılar bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabdece Oturma Eylemi degil, dafa fazlasini yapmalilar. Mahkemelere basvursunlar, olmadi ulusarasi mahkemelere tasininlar. Bu kadar saibeli olaylar varken bu isin pesini birakmamali, sonuna kadar gitmeliler. Bir sey ciksin veya cikmasin, Bende böyle düsünüyorum. sevgiler sana Müjde Ablacim.

      Sil