Sayfalar

19 Ocak 2020 Pazar

Göz Testi

İşte Ocak ay’ının sonlarına yaklaştık bile. Yeni yıla bir kızak kazası ile girmiştim, mevsimsel hastalıkla devam ediyorum. Sanıyorum evren bütün olumsuzlukları birden verip sonunu mükemmel yapacak. En azından ona yoruyorum:) 
Yüzümdeki çizik ve yaralar tahminimden çok daha çabuk iyileşti. 1 hafta içinde izlerden eser kalmadı. Sadece sağ şakağımdaki yara kabuklaştı ve kabuk kendiliğinden düştü yine bir hafta içinde, fakat yeni deri biraz pembemsi hala, o iz kalır mı ona endişeleniyorum. Dün eczaneye gidip gösterdim, hücreleri yenileyen bi krem verdi, bakalım nasıl olacak? 

Grip değilim hayır, sadece aksırıp tıksırma, gidik bir ses ve horhor burun var. Ninemin yöntemini uyguladım dün gece. İman tahtama, yani göğsüme ve sırtıma viks sürüp, üzerine iğne ile delik deşik ettiğim gazete parçasını hem sırtıma hem göğsüme koydum. Sıkıca giyindim. Öncesinde bol bol limon, zencefil, bal, karışımlı içecekler içip yattım. Sabah dipcik gibi kalktım. 

Yılbaşı öncesi salonun orta yeri resim atölyesi gibiydi. Misafir geleceği için kaldırmıştım. Yeniden bi mini atölyeye dönüştü salon. Evde kimseyi rahatsız etmediği için toplamıyorum. Her şey hazır olunca hemen gidip bi iki fırça darbesi pratik oluyor. İlhamın ne zaman geleceği belli olmuyor zira:) her zaman hazır olmak iyidir. 
Yine bi akşam geldi ilham, taktım önlüğümü, geçirdim eldivenlerimi, döktüm tuvalın üstüne boyaları. Bilinçaltım yangın renklerini seçmişti her nedense. Siyah, kırmızı, sarı ve turuncu. 

Ortaya çıkan şu:


Avustralya’daki söndürülemeyen orman yangınları işlemiş meğer bilinçaltıma. Bilinçaltıda tuvale. O akşam bi şeye benzetemedim. Fakat ertesi gün baktıkça farklı şeyler görüyordum resimde. Mesela yanan ağaçların ardında Aborijinlerin silüetini görüyordum. Dedim delirdim herhalde. Acaba benim gördüğümü başkalarıda görüyor mu diye, fotoğraflayıp instagrama ve Facebooka ekledim. Yapılacak olumlu veya olumsuz yorumlar benim için çok önemliydi. Evet, yalnız değilmişim bariz görüyorum evet diyenler oldu. Siz blogdaşlarımdan esirgemeyim dedim, sizde görün. Aborijinlerin silüetini göremiyorsanız bi göz doktoruna uğrayın😀 Ha bu arada sizinde olumlu veya olumsuz yorumlarınıza açığım. 

Böyle işte... görüşmek üzere...

14 yorum:

  1. Kantaron otu yağı (st.john's wort / johanniskrautöl) yara izleri için muhteşem bir formül :)
    Resim içimi yaktı (olumlu bir yorum, olumsuz bir duruma dair..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika bi bilgi bu, yarın edineyim bu kantoron yağını. 😊

      Sil
  2. Siteniz mi zor açılıyor anlamadım,dün de yorum yazacaktım beceremedim.Neyse bugün açıldı sayfanız.Geçmiş olsun çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla bilmiyorum sitem zor mu açılıyor. İlk sizden duydum. Bakalım başka söyleyen olacak mi? Teşekkür ederim.

      Sil
  3. Berfin'ciğim kızak kazası geçirdiğini bugün gördüm tesadüfen, çok geçmiş olsun canım. Resim yaptığını bilmiyordum, harika olmuş, eline sağlık. O yangın çok üzdü beni :( sağanak yağsın diye dua ettim ama duaları duyan yok galiba :( Geçmişler olsun tekrar. Sevgilerimle.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde abla selam. Senden haber almak ne güzel. Zira ses soluk çıkmıyor senden. Sorma, kızak kayarken düşmüştüm:) yüzüm yara bere içinde kalmıştı. Çok çabuk iyileşti ama. Sadece küçük bi iz var, o kalırım onu bilmiyorum işte:( Kantoron yağı önerilmiş yukarda, onu deneyeceğim.
      Resim yapmaya başlayalı bir sene falan oldu. Kursuna gittim, bir kaç teknik öğrendim, şimdi evde kendimce bi şeyler yapıyorum işte, iyi geliyor. Senin gibi çizimler yapamam ama, soyut resimler benimki daha çok.
      Avustralya’daki yangınlara kim üzülmediki? Resmen bi kıta yok olacak konuma geldi. Keşke yaşanmasaydı. Çok teşekkür ediyorum ziyaretine☺️

      Sil
  4. Ben ağlayan ağaçların ve ağlayan canlıların acıklı türküsünü de duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıda “denize bakan ev’in de dediği gibi, olumsuz bir duruma ait yapılabilecek en olumlu yorumlardan biri olmuş.

      Sil
  5. Berfin ben resmi çok etkileyici buldum. Öyle bakıp da hop bir sonrakine geçebileceğin bir resim değil, "hobi diye resim yapıyorum" resmi de değil. Karşısına oturup dünyanın derdine yandıracak resim olmuş. Bir şey bildiğimden değil ama içimden daha büyük çalışsan ne güzel olur demek geliyor. Daha büyük kanvaslara. Sanki o zaman resimlerin insanı iyice içine çekecekmiş gibi bir his var içimde.

    Ben tahriş mahriş, irritasyon filan olunca üzüm çekirdeği yağı sürüyorum. Yüzüme en iyi gelen şey o oldu. Soğuk pres üzüm çekirdeği yağı. Kantaronu da duymuştum, iyi geliyor diye. Geçmiş olsun ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Ferminacim, seviyorum böyle alti dolu yorumlari. "Karsisina oturup,düyanin derdine yandiracak"cümlen cok yakismis bu resme:) Eger bi gün sergi acarsam bir arkadasim böyle böyle demisti bunun icin derim:)
      Bu Kanvas 70 x 100 cm. Bende cok seviyorum daha büyük kanvaslarda oynamayi.

      Eczaneden alacagim bugün Kantaron yagini. Bir sorayim bakayim üzüm cekirdegi yagida var mi?

      Ha birde ne sorcaktim, Sana ve bi kac arkadasa yeni yil karti göndermistim, kayip mi oldu acaba? Meraklardayim. Hatta bu sabah da aklima düsmüstü. Sen yazinca bi sorayim dedim:)

      Sil
    2. Geldi, geldi. Karlı çatılı fotoğraflı, çok güzel, sen çekmişsindir kesin diye tahmin ettim. Cevap yazıyorum.

      Böyle dünyanın derdine yanmak gibi "çok Türkçe" lafları başka dillere çevirince tuhaf ama insanın içine işleyen bir şiirli hâl oluyor. Takip ettiğim moda tasarımcısı bir oğlan var, eski bir tangodan ilham almış, "Alev ruhu sarıyor, geliyor kalbe yakın" diye. Valla ortalığı oynattı yerinden İngiltere'de, Amerika'da. Sen aç o sergiyi, senin resimler ruhu sarıyor.

      Sil
    3. :)) Tahminin dogru.. Cektigim fotolardan kartpostal yapmistim hani bi ara.. iste onlardan var hala. Gönderiyorum saga sola.. önümüzdeki bi bin yil daha idare edecek kadar var:))

      Evet ya, bazi türkce kelimelerinin ve cümlelerin gizemli bi yani var. örnegin "Hüzün" bunun tam anlamini verebilecek baska bir dil yok. Melankoli var, üzüntü var, benzer kelimeler, ama hüzün yok. Yürek yok mesela. Kalbim sizliyor ile yüregim sizliyor ayni seyi ifade etsede, yüregim kelimesi daha ince geliyor. Tamam tamam aydin havasina geciyorum:)

      Sevindim. Gerci sana gönderdigim kartlar genelde kaybolmadi, Venedikten gönderdigim haric.

      Sil
  6. aborjinler için göz doktoruna gideceğim ama resim şahane olmuş
    Çok sevdim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakkaten mi? Söyle uzaktan sakince bi bak. resmin orta yerinden saga dogru kocaman bi surat var. kalin dudakli, güyük burunlu, gözler merakli... hatta baska yüzlerde var ama neyse.. Belkide benim benim fantazi dünyam genis:))

      Sil