Sayfalar

9 Mart 2017 Perşembe

Apartman Sohbetleri #16 #17 #18 # 19 #20 Ve Challenge biter..

Challenge başladık madem bitirelim değil mi? Zaten 20 soruydu. Ve bugün bitmesi gerekiyordu. Hafta sonu iki soruya yazdığım uzun cevaplar bloğa aktarırken kaybolunca hevesim kaçtı bi daha yazamamıştım. O zaman şimdi 5 soruya birden kısaca yazıp bari aynı günde bitireyim:)

16-Kendini çok değerli hissettiğin an var mı?

Ben, ne kendimi çok hor görürüm, nede çok beğenirim. Ortasında dengede tutmaya çalışırım. O çok hassas bir denge. Önce kendime değer veririm ben. Ama ukalaca değil, dediğim gibi hassas terazimde ölçerim. Bunu, yaptıklarımın, yaşadıklarımın düşüncelerimin, ilişkilerimin yansıması ile ölçebiliyorum. Yapmacık sevgi gösterileri değil bu.

İçten gelen, samimice söylenen güzel sözler ve davranışlar bana değerli olduğumu hissettirir.

Mesela;
-mesela, eline sağlık anne, dendiğinde..

-canım, çok güzel olmuş.. sen bunu çok iyi yapıyorsun.. dendiğinde..

-abla seni çok özledim.. seni çok seviyorum.. diye mesaj geldiğinde..

Arkadaşımın -canımıniçi, diye başlayan sabah maillerinde..

30 yılı aşmış bir arkadaşımdan "benim vefalı arkadaşım" diye başlayıp... "yaşamımın en iyi arkadaşı" diye biten bir cümlesinde..

Perşembe'leri buluşmadan önce "bu hafta çok uzun geldi, birazdan görüşeceğimiz için çok sevinçliyim" diye gelen bir mesajda..

Veya blogda yazılarımın altına espirili bir yorum geldiğinde. Ama bende mutlaka geri yazarım. Çünkü karşımdaki zaman ayırıp bir şey yazmış, en azından kısa bir cevap veya bir teşekkür etmek zor olmamalı. Bana değer verenin değerli  olduğunu düşünürüm.

17- Annenden babandan ne öğrendin? 

Maalesef anne ve babamdan bir şey öğrenecek kadar uzunca bir yaşamı paylaşamadık.

18-Hangisi daha olası; Cadı, vampir, kurt adam? Ve Tabiki neden? 

Cadı daha bir olası gibime geliyor. Cadı, hani şu masallardaki gibi süpürgesinin sapına binmiş, sivri uzun burunlu, tek dişli, kocaman benli biri değil sözünü ettiğim. Eski çağlarda, akıllı kadınları, baş kaldıran kadınları, din alemi cadı diye diyerek negatif hale getirmişler. Yakmışlar, öldürmüşler.. Günümüzdede halen aynı değil mi? Baş kaldıran kadını keserler, öldürürler. Kısaca böyle yani.

19- Manzarasız müthiş bir daire mi, manzaralı tek odalı daire mi? 
Manzarası müthiş bir daire olabilirdi. Ama seçenekte yok. O zaman hiç biri. Şöyle bahçeli bir dört duvar, üstünde çatısı ve yanında kümesi olursa daha iyi olur.

20- Hayat sana ne öğretti? 
İşte annemden babamdan öğrenemediğim her şeyi bana hayat öğretti. Bu doğrultuda, herkesten herşeyi beklemeyi öğretti.
Böylece hayal kırıklığım daha az oluyor.

Böylece ilham perisinin başlattığı bir meydan okumanın (challenge) sonuna geldik. Teşekkürler. 

Birde son olarak henüz 8 Mart bitmeden, dünya emekçi kadınlarımızın gününü kutlayayım. 

instagramda paylaştığım fotoğraf ve yazıyla.. 


İnsansız bir dünya olurda, kadınsız bir dünya olmaz. Dünyanın sevgi gücüne ihtiyacı var, o da kadında var. Çünkü kadın, gücünü sevgiden alır, erkekler gibi kaba kuvvetten değil!! 

10 yorum:

  1. En çok cadılara dair bölüme bayıldım.Bizler de bu çağın cadılarıyız.Ne biz farkındayız ne de polis farkında ;)

    YanıtlaSil
  2. Aynen öyle arkadaşım. Biz cadılar anlıyoruz birbirimizi. Değerlisin benim için. Süpürgemle arkamda sevgi tozu bırakıyorum 💜

    YanıtlaSil
  3. Cadılar hakkında aynı düşünüyormuşuz :) Ve gelen yorumlara cevap yazmak konusunda da.
    Ay ben artık bir kart, bir mektup filan bir şey yazayım yahu, kaç zaman oldu gene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu konularda aynı düşündüğümüzün farkındayım. Tıpkı kart ve mektup konusu gibi😀

      Sil
  4. Anne, babanla uzun vakit geçiremediğin kısım beni bile çok üzdü:( sen kimbilir ne kadar üzülüyorsundur aklına geldikçe, yazdıkça.....:(((mekanları cennet olsun...:(
    inşallah bahçeli bir evin olur, kediler, köpekler, tavuklar da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok be Müjde Abla. Üzülecek kadar taze değil. Hayat başka güzellikler sundu. Yinede teşekkür ederim hassasiyetin için💜

      Sil
  5. Cadılık düşüncene sonuna kadar katılıyorum, aynı hissiyatdayım çünkü...
    Bu arada dün telefonumda bir sorun oluştu tam sana yorum yazarken.... Buraya yazayım bari içimde kalmasın :) Sen ne güzel fotolar çekiyorsun öyle, yol ve kadına bayıldım ♥ Baktım kaldım, çok uzun baktım sanırım telefonum da kendinden geçti ahahahaaa :)))

    Öpüyorum seni ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demekki hepimizde biraz cadılık var😀 Fotoğraf çekmeyi çok seviyorum. Severek yapılan işlerden güzel şeyler çıkıyor. Çok teşekkür ederim. Sevgiler❤️

      Sil
  6. Oooo ben yeni başladım bu challenge sen bitirmişsin maşallah :)
    Kendini en değerli hissettiğin duygulara tamamen katılıyorum. İnsan sevildiğini önemli olduğunu hissediyorsun öyle olunca mutlu oluyorsun. Çok güzel ifade etmişsin.
    Başka bir challenge'da buluşmak üzere ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun, özgür bir challenge bu. istedigin zaman yazarsin. veya yazmayabilirsinde. tesekkür ederim yorumun icin. Görüsmek üzere.. Blogundaki cekilisten haberim var. Lakin yurtdisinda yasiyorum, yorum bile yapamiyorum böyle etkinliklere:) Bolugunun yildönümünü buradan kutlarim..

      Sil