Sayfalar

17 Kasım 2019 Pazar

Köpek Isırınca Ne Yapmalı?

Ormanda her günkü yürüyüşümü yapıyordum. Yokuşa geldiğimde üç kişi, üç köpeği ile durmuş sohbet ediyorlardı. Köpek görünce tempolu yürüyüşü bırakıp normal yürürüm. İkisi tasması ile sahibinin kontrolünde . Biri serbest. Üçüde güzel köpekler.
Ormanda çok karşılaşarım böyle bana doğru gelen yada yanından geçerken bana oyun yapan köpekleri, kafalarını okşarım onlar yoluna ben yoluma gideriz. Bu sefer öyle olmadı. Serbest olan siyah Avusturalya çoban köpeğine benzeyen bana doğru geldi. Bende yine kafasını okşayayım diye sağ kolumu kaldırdığım anda kolumdan ısırdı. Şaşırdım. Korktum. Sonra diğer köpekler Alman kurt, ve diğer cinsini bilmediğim bir köpek havlamaya başladı tasmadan çıkabilseler saldıracaklar gibi. N’oluyo ya, dedim kendi kendime. Allahtan çok soğuk havalarda kat kat giyinmişim. 
Dedim köpeğiniz beni ısırdı. Hepsi birden “ısırdı mı?” Dediler. Sanki görmediler? Ceketimi çıkardım, kolumu diğer polar tişörtten sıyırdım, iki çizik gördüm. Bakın dedim, ısırdı. Neden bağlı tutmuyorsunuz? Oooo, dedi sahibi, hiç böyle yapmazdı. Ne yapılır böyle durumlarda bende bilmiyorum ki; aklıma ilk gelen aşısı var mı demek oldu. Tabi tabi bütün aşıları var, dedi. Polar tişörtümün kolunu tekrar indirdim, delik var mı yok mu kontrol ettim, yok, sonra yağmurluk gibi olan ceketimin koluna baktım ondada delik yok. Dişlerinin geçmediğine inanarak yoluma devam ettim. 

Sonra kendime çok kızdım. Neden fotoğraf çekmedim, neden köpeğin ve sahibinin bilgilerini almadım diye. 

Sahibinede kızdım. Ben sormadan onun söylemesi gerekmiyor muydu, bakın bu benim telefon numaram adım şu, doktora giderseniz sigorta numaram şu diye? 

Gitmedim doktora. Ceketimde delik olmayınca dişleri geçmedi diye düşünüyorum hala. İki gün geçti. Ateşim falan çıkmadı. Morartı var, ve iki sıyrık. Evdekiler, doktora git dediler ama gitmedim. 

Şimdi köpeklere karşı tırsma geldi bana. Güvensizlik. Sanki ne yapacağı belli olmaz gibi geliyor. 

Kedi ile köpeği kıyaslarlar ya hani, kediye bi şey yapmadığın sürece yanından geçse bile bi şey yapmaz. Ama köpek öyle değil, hiç bi şey yapmasan bile gelip saldırıyor işte. 

Ben kediciyim. Köpekleri sadece uzaktan sevmeye devam edeceğim. Bana dokunmasınlar, bende onlara. 

15 yorum:

  1. Şimdilerde hayvanlara pek bişey söylen miyor...Köpek ısırsa koparsa da köpek haklı oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya evet sormayın. Türkiye'de hayvan hakları ve insanların hayvandan doğan zararlara karşı korunma hakları sanki tam tersi işliyor.. ısıran sahipli köpek yaşasın ısırmayan zavallı sokak köpeği soğuktan donsun ölsün mantığı var!

      Sil
  2. Geçmiş olsun. Umarım enfekte olmaz, dişler geçmediyse, görünür bir iz yoksa, ılık suyla yıkamak yeterli olur. Dişler geçtiyse mutlaka aşı karnesinin sorulması, incelenmesi, herhangi bir şüphe durumunda koruyucu aşıların olunması gerekiyor. Ama endişelenmeyin, anlattığınız şeklinden anladığım kadarıyla buna gerek kalmayacaktır umarım.. Korkmanız çok normal, gerçekten normal bir köpek davranışı değil yaşanan... Sahibinin mutlaka sizi rahatlatması, özür dilemesi gerekirdi ve o tasma mutlaka takılmalıydı...
    Köpekleri okşamadan önce beden dillerini izlemenizi öneririm. Genellikle ilk adımın köpekten gelmesi yani size yaklaşıp koklamasını beklemelisiniz, genellikle sokak köpekleri ürkek olur ama sahipli köpekler insana alışkın olduğundan biraz şımarık olabiliyor, çoğu köpek teme eğitim almıyor ve elinizi uzattığınızda yaralama amaçlı olmasa bile ısırabilir, "uzak dur" sinyalidir, çok diş geçirmez ama ısırırım ha der yani. Çok sık rastladım ben de (malesef). Eğer köpek düzenli kuyruk sallıyorsa ve rahat davranıyorsa (bedeni kasılmamışsa) ancak o zaman başından değil, omzundan okşamanızı öneririm. Göbek kısmı, kuyruk ve burun çevresi çoğu köpek için "dokunma!" alanıdır.. En sakini bile o bölgeye tanımadığı birinin (hatta bazen yıllardır tanıdığı birinin) dokunmasından hoşlanmayabiliyor...
    Tekrar geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür edrim. Dislerinin gecmedigine eminim, o yüzden rahatim biraz. Sahibinin davranisiydi beni asil rahatsiz eden. Sadece "üzgünüm" demekle yetindi.
      Sanirim ben elimi oksamak icin kaldirdigimda kendisine vuracagimi sandi belki o yüzden saldirdi. Köpek nasil sevilir bilmiyorum ki? O tirsma duygusu sanirim hic gecmeyecek bende.

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun 😕 sahiplerinin mutlaka sizinle ilgilenmesi gerekirdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim. Köpege degil sahibine ve kendime kizginim.

      Sil
  4. Geçmiş olsun.Böyle deneyimler travma oluşturabiliyor maalesef.Köpeğin sahibinin davranışları ne kadar sorumsuzca ve lakaytmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkür ederim. Neyse bu deneyim banada bir seyler ögretti. bir daha böyle bir sey olursa Köpegin bilgilerini ben isteyecegim.

      Sil
  5. Berfin'ciğim çok geçmiş olsun.
    İyi ki kalın giyinmişsin...dediğin gibi elini kaldırınca yanlış anlamıştır, kedide de, köpekte de ilk adımı o atmalı:))))neyse aşıları filan varmış Allah korusun canım.
    Sahiplerine ben de kızdım...
    Tekrar geçmiş olsun...
    Çok öpüyorum canım, sevgilerimle....♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde ablacim Merhaba:) O degilde ben seni merak etmeye baslamistim. Nasilsin, Iyi misin?
      Sevindim yorumunu görünce.
      Gecmis olsun dileklerine tesekkür ederim. Gecti zaten, bu sefer ucuz atlattim:)
      Selam ve sevgiler:)

      Sil
    2. Bebeğim, sorduğun için çok teşekkür ediyorum.
      Ağustos'tan beri izinliyim ben:))bloğuma da sadece yorum bırakan olursa cevaplamak için giriyorum. Ama belki dönerim bilemiyorum.
      Tekrar geçmiş olsun canım. Kendine dikkat et.
      Benden de selamlar, sevgiler :)

      Sil
  6. Tasmasız köpek gezdirenlere kızıyorum ben, hele bir de köpeği başı boş bırakıp ilgilenmediklerinde...
    Çok geçmiş olsun, iyi ki farklı bir sonuç doğmamış... Aman dikkatli ol...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ama, köpegine sahip cik kardesim.. Sorumlulugunu bil..
      Sebocum özlediydim kiz seni:))

      Sil
  7. aa çok geçmiş olsun. en büyük korkumdur köpekler. çokta severim ama bak sahipli köpekte bunu yaparsa iyice korktum şimdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köpegin dogasinda var bu. Belki yanlis sevgi gösterisinde bulundum. Belkide köpegi degil, sahibini egitmek gerekiyor:)

      Sil