Sayfalar

31 Temmuz 2024 Çarşamba

Genco Erkal: Bir Sanatçı, Bir Hatıra

Bu sabah büyük bir üzüntüyle öğrendim ki, değerli sanatçımız Genco Erkal aramızdan ayrılmış. Sanat dünyasında son zamanlarda birçok kayıp yaşadık, ama Genco Erkal’ın vefatı beni derinden sarstı. Aynı hissi, yıllar önce Tarık Akan’ın vedasında da yaşamıştım.

Genco Erkal deyince aklıma hemen Ayça ile olan dostluğumuz ve o unutulmaz ilk buluşmamız geliyor. Yıllar önce Duisburg’da onun tek kişilik oyununu izlemeye gitmiştik. Bademciklerim şişmiş, ateşim yüksek olmasına rağmen tiyatroya gitmek istemiştim, çünkü sadece oyunu izlemek değildi amacım; Ayça ile tanışmak da istiyordum. Yan yana oturmuştuk. İşte o gece atıldı dostluğumuzun temelleri. Hayatımın en özel anılarından biridir o akşam. Genco Erkal, bizi bir araya getiren, ortak noktamız olan o kıymetli insan...

Nasıl da güzel ve etkileyici okurdu Nazım Hikmet şiirlerini! Vatan Haini ve Akrep Gibisin Kardeşim şiirlerini onun sesinden dinlerken, sanki kelimeler canlanırdı. Sahnede duruşu, her kelimeyi özenle seçip tonlaması insanı büyülerdi. O sadece bir sanatçı değildi, bir düşünce insanıydı. Hayata dair söylemleri, duruşu, toplumsal meselelerdeki tavrıyla da farklıydı. Gezi Direnişi'nde "Ben de oradaydım", "Hepimiz oradaydık" demişti.

Bu kaybın acısını derinden hissediyorum. Genco Erkal, sahnedeki performansları kadar, kişiliğiyle de hepimize ilham verdi. Onun hatırası, sanat dünyasında ve kalbimizde hep yaşayacak. Ruhu şad olsun, ışıklar içinde uyusun.

Uzun zamandır uğramadığım bloguma bu veda vesilesiyle uğradım. Genco Erkal’ın anısına yazdığım bu yazıyla ona olan minnettarlığımı ve sevgimi dile getirmek istedim. Genco Erkal, bizim (Ayça) için her zaman o özel ve değerli sanatçı olarak kalacak. Onun hatırası, yaşamımızın bir parçası olarak bizimle birlikte yaşayacak.

1 yorum:

  1. Canımıniçi dün sabah bir abim yazmış koro grubuna, önce inanamadım ve hemen haberlere baktım. O kadar üzüldüm ki anlatamam. Aklıma gelen ilk düşünceler; Genco Erkal; bu toplumun hiç bir sorununa sırt çevirmedi ve Aydın bir insan olmanın hakkını verdi, layığı ile davrandı. Bence bizlere de güç verdi, bir sorun karşısında nasıl durmamız gerektiğine dair.

    İkinci düşüncem de sendin. Aynen tiyatro için buluştuğumuz, tanıştığımız o geceye gidiverdim ben de. O tatlı anılarımıza. İyi ki gelmiş bu dünyaya bir Genco Erkal ve bizler de kendisini dinleme ve izleme şansına sahip olabilmişiz... Ruhu şad olsun...
    Ayça

    YanıtlaSil