Sayfalar

29 Mart 2020 Pazar

Içinde Corona olmayacaktı..

Üç ay önceydi. Oğlanlardan Zürichte okuyanı kirada  oturduğu evinin çıkışını verdi. Sınavlarını verecek artık çok sık gitmesine gerek kalmayacaktı. Zaten masterini ya Bern’de yada Basel’de yapmak istiyordu. Evdeki hesap çarşıya uymadı, sınavların bazılarını veremedi. E şimdi ne olacak, evden de çıkışını aldın, dedim. Artık trenle gidip gelcem onca yolu, dedi. Evet, akılsız başın derdini ayaklar çeker, dedim. Ama içimden. Dışımdan sadece “hay allah, eh napalım, sağlık olsun” diyebildim. Aradan 1,5 ay geçti bu Corona Avrupa’ya ulaştı. Her hafta hatta her gün başka önlemler alınıyordu. Önce üniversiteler ve okullar kapandı. Uzaktan eğitime geçildi. Ne iyi etmişim de evin çıkışını vermişim, dedi bu sefer. Evet dedim, şansızlığın içindeki şans bu. 
İşte bu üç ay bugün doldu. Taşınma işi vardı. Diğer oğlanın odası taaa çocukluktan kalmaydı. Ranzalı yatak falan. Çalışma masası dökülüyordu resmen. Bugün onlar söküldü ve atıldı. Ve bir sürü çöp. Toz yumakları löp löp. Corona girmeye korkar, o kadar diyorum. Camlar silindi, yerler silindi süpürüldü. Kapılar, süpürgelikler silindi. Duvarlardaki tozlar alındı. Yeni yatağı ve çalışma masası yerleştirildi. Zürih’ten gelen eşyalarda diğer odaya yerleştirildi. Aynı temizlik oradada yapıldı. Az eşya ne güzelmiş. Ranzalı yataklar çıkınca odalar geniş ve duvarlar boş kaldı. Şimdi o duvarlara yaptığım resimleri asmaz mıyım? Zaten sergi iptal, evde sergilerim bende:) Yoruldum bugün ama değdi. Şimdi tatlı yorgunluğumu odalara baktıkça ve temizlik kokusu aldıkça ve şarabımı içerek ve yazarak atıyorum.  Hem, bir şeyler yaparak yorulmak, hiç bir şey yapmadan yorulmaktan çok daha güzel. 

****

Aslında Bugün “Göçmen anneler İsviçre” grubu Basel’de toplanacaktı. Büyük buluşmaydı bu. Tıpkı geçen Ağustos ta Bern'de yaptığımız gibi. Ama işte Corona nedeniyle bu da iptal oldu. Sağlık olsun. 
Fakat bu kadınlar o kadar aktif ki; birbirlerine dokunmayı çok seviyorlar. Her biri eğitimli oldukları konularda, bir diğerine aktarıp bu günleri nasıl atlatabiliriz derdinde. Kimi Almanca, kimi Fransızca kimi İngilizce, kurs verecek. Kimi psikolojik destek, kimi dans dersleri verecek. Bunlar online olacak hep. Mesela yarın online dans olacak, ve ona katılacağım.

****

Bu akşam bi arkadaşımla gribi, coronayı konuşurken aklıma geldi. Ben çocukken bu tip hastalıklarda ninem bana şöyle bir uygulama yapardı. 
Bir tasa kolonya doldururdu. İçinde bir tane Gripini eritirdi. Kocaman bi şeydi. Baş, dişe, ateşe her bi şeye iyi gelirdi. Hala varmış herhalde. 
Beni soyardı, bu karışımı bütün bedenime sürerdi. Varsa kalabak denilen bir bitkinin kocaman yaprakları ile bedenimi sarar, yoksa sadece kalınca giydirirdi. Sonra yatırır, üstümü kendi diktiği yün yorganlarla sıkıca örterdi. Terlerdim sabaha kadar. Üzerimi değiştirdi. Sabah cin gibi kalkardım. Acaba bu coronaya’da iyi gelir mi ki? Zararıda olacağını düşünmüyorum açıkçası. Kolonya ile gripin. Sadece dışarıdan sürüyorsun. Çocukluğumda günlerce hasta olduğumu hiç hatırlamam. Bir kez kuşpalazı olmuştum, oradada ninemin yanında değildim. Az daha ölüyormuşum. Öyle demişti Adapazarı’ndaki devlet hastanesi doktorları. 9 yaşımda ilk 9 gün hastanede kalmıştım yalnız başıma. Hemşireler çok tatlıydı öyle hatırlıyorum. Şimdi düşündümde benim bu kıl payı kurtulmalarım hep Adapazarı’nda olmuş. Bi kez de çocukken kaybolmuştum orada biliyorsunuz. Bilmiyor musunuz yoksa? Belediye reisinin evinde kalmıştım ve eşi hemşireydi.. 

****

Biz Avrupalılar bu gece yaz saati uygulamasına geçiyoruz. Artık Türkiye ile aramızda sadece 1 saat fark olacak. Artı günler uzun, geceler kısa olacak. Hele burada güneş akşam 22 lerde batıyor yazın. Çok güzel oluyor. Oluyorda, bu Corona zımbırtısı hayatımızın her yerinde. Sadece balkonlardan mı göreceğiz acep bu güneşi? Dört farklı konu yazdım. Her konuda bende buradayım dedi bu Corona. 

Bir mani ile bitireyim. 

Corona
Artık çok oldun ama
.........

Gerisini getiremedim.


16 yorum:

  1. Ooooh, oğlanların odası mis gibi olmuş, ferahladım okurken, tüm kadınlar gibi temizlik hoşuma gidiyor okuması bile:)ya o toz yumakları var ya, küçük evlerde (benimki gibi)daha çabuk oluyor. Online dans harika, şimdiden kolay gelsin. Ne dansı? Tango? Vals? Ne güzel. Eskiden öyle tedaviler anneler, nineler yapardı, hatta tendürdiyotlu gazeteli filan şeyler, benim rahmetli annem de ateşlenince sirkeli suya batırılmış tülbent koyardı alnımıza, valla iyi geliyormuş ki, yapıyorlarmış:) Ay evet fena oldu bu Corona, en kısa zamanda dünyamızdan gitsin inşallah.
    Sevgiler, kal sağlıcakla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Online dansımızı yaptık. Tribal oryantal dans. Kolları çalıştık. Tahminimden daha iyiydi.😀

      Sil
  2. aaa bu 1 saat işini hafta başlamadan öğrendiğim iyi oldu, teşekkürler :)

    bi de kedi ne yapıyor, kedi? ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miri mi? Gayet iyi. Şu anda elini yüzünü silmekle meşgul. Selamını söyledim, dik dik yüzüme bakıyor anlamış gibi😀 belkide anlamıştır.

      Sil
  3. O gripini küçükken bana yurtturmaya kalkmışlardı. Boğazım yırtılıyor sanmıştım. O ne kadar büyük ilaçtır öyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hic yutmadim. Hakkaten gördügüm en büyük hap.

      Sil
  4. Gripini rahmetlik babaannemde çok kullanırdı... Hey gidi günler...

    Oda ranzalar çıkınca eminim çok ferahlamıştır. Bak dip köşe temizlenmişsin de... Şahane ♥

    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten hep ananeler, babaneler kullanırken gördüm.
      Hakkaten ya, evde değişiklik yapmak ne iyi bişeymiş😀

      Sil
  5. Ne değişik bir yöntemi varmış babaannenin :) ama onlar en güzelini
    bilrler. bizde ne yapacağımızı şaşırdık bünyeyi sağlam tutmak
    için. annem yüksek tansiyon hastası, babalar yaşlı. hiç gitmiyoruz yanlarına.
    bunca hastalık ne kadar sürer,kimleri götürür bilinmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bu bilinmezlik değil mi bizi de andişelendiren?😔

      Sil
  6. Şimdilik bu Corona hayatımızda olacak gibi gözüküyor. Kendisi çok can sıkıcı bir şey. :) Eve kapandık. Eve kapanmak sorun değil de çalışanların hali perişan. İşten çıkarılmalar falan. Allah başı sıkışanların yardımcısı olsu diyorum. Başka yardım edecek kimse yok zira :)
    Neyse, bunu da görecekmişiz yapacak bir şey yok. Geldiği gibi gitse de kurtulsak.
    Çok öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamda bu gün biri ve ciksa dese ki; "bu dünya capinda yapilan 1 Nisan sakasiydi". Buna güler miydik aglar miydik bilemiyorum. Fakat bunun bir saka olmadigi gercek. Ilerde bu olayin kitaplarda, filmlerde yer alacagi bir tarihten geciyoruz. Geldigi gibi gidecek te, neler götürecek onu tam bilemiyoruz.
      Saglikla kal, Özlemcim.

      Sil
  7. İçimiz dışımız korona oldu, yazılarda da korona olması çok doğal bu yüzden. :)
    Ne olacak bu işin sonu bilmiyorum... :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdilik kimse bilmiyor. Yasarsak görecegiz:(

      Sil
  8. Samimi bir corona günlügü yazmışsınız izlemeye aldım blogunuzu

    YanıtlaSil