Sayfalar

5 Ekim 2012 Cuma

Benim güzel Meslerim/ mestlerim...



Ben yine eskilerden hatırladığım ama şimdi benimde hayatımda olan bir şeyden bahsedeceğim.. 

Mest'leden yada mes'lerden.. Ben yıllardır bugüne kadar bunların adını mes olarak bilirdim.. Bu akşam wikipedia da arastirma yapmak istedim.. Arama motoruna mes diye verdim, hiç bir bilgi yok.. Hayret ettim.. Nasıl olmaz? Sonra Ayağa giyilen mes diye verdim. Bu sefer çıktı bir şeyler.. Ama mes, değil mest'miş onun adı.. Ögrenmenin yaşı yokmuş meğer.. Ben mest olmayı biliyordum, mest giymeyi değil:) 

Yine ninem, yine bir hikaye.. Ben mes'i ninemde, ve onun annesinde görmüştüm.. Evet ben ninemin (babannemin) annesini tanırım.. Torununun torunu görmüştür.. Ninemde öyle.. Neyse ninem kışları .. Gün boyu namaz kılmak için abdest aldığında bile onlar ayaktan çıkmazdı ayaklarından., 
Üzerine 3 kere mesh ederdi.. Yani ıslak ellerle üzerinden geçerdi.. Dinen caizmiş.. Birde suyun olmadığı yerlerde teyemmüm denilen bir abdest çeşidi varmış. Toprakla yapılan. Tarlara calışılmaya gidildiğinde yeterli su yoksa bunu yapardı.. Ve bizede öğretirdi.. Yere diz çökerdi, avuçları ile üç kere toprağa vurur, üç kere ellerini çırpar, yüzüne, kollarına ve üzerine yada ayaklarına sürer gibi yapardı sanki, öyle hatırlıyorum.. 

Neyse konumuz mes, yada mest;) yıllardır mes dedigim birseye mest demek kolay olmuyor.. Ama alışmalıyım, dogrusu neyse o dimi? 

İşte ninem bu mesleri giyerdi.. Dışarıya giderkende mestleri ile giyebileceği lastik ayakkabıları, Ankara lastiğide deniyor galiba, onları giyerdi.. Güzeldiler.. Karda, kışta, yağmurda, çamurda hiç ayakları ıslanmazdı.. 
O zamanlar bunları yaşlılar giyerdi.. 

En son yine bizim serpil bahsetmişti, Mudurnu gezisinden birinde almış, ve çok sevdiğinden söz ediyordu.. Ninemin giydigi mes, yıllar sonra modern bir kızın giyimiyle sentezlenmişti.. 
Bu yıl Mudurnu tatilimde bu mestleri satan dükkani gördüm.. Serpilde yanımdaydı.. Hatta o gösterdi.. Oradan aldım bu mestleri.. Sadece mest satıyor o dükkan.. Çok severim özel satıcıları.. Yani, zeytini zeytinciden, peyniri peynirciden, yumurtayi yumurtacıdan, sebzeyi meyvayı manavdan almayı.. Küçük esnaftan alışveriş yapmayı severim.. Daha samimi ve daha özel.. Mest'imide mestçiden almak son derece memnun etti beni.. 

Sonbaharla bitlikte giymeye başladım.. Yumuşacık.. Aksamları eve geldiğimde giyiyorum ve yatana kadar.. Sıcacık ve korunaklı.. Hiç üzerimde taşımıyor gibiyim.. Bedenime ait bir şey gibi.. Herkese tavsiye ederim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder