Sayfalar

15 Şubat 2013 Cuma

One Billion Rising

14 Şubat'ta şiddete hayır!!!

Bu gün sevgililer günü.. Hiç takmam böyle günleri. Klasik sözlerle kapitalizmin oyunlarıda demeyeceğim.. Ama bana göre değil.. Bu günleri zaman zaman araç olarak kullandığım veya bana kullanıldığı oldu:) yani, küsmüşsem yada bir şekile bir kalb kırgınlığı varsa böyle günler o yaraya bir merhem gibi gelebilir.. Ama insan genel anlamda huzurlu ve mutluysa böyle günler pekte bir şey ifade etmiyor.. Bu yılda bir şey ifade etmedi bugün, çok şükür:)

Ama bugün çok farklı bir şey yaşandı.. Çok farklı bir protesto.. "Kadına şiddete hayır", dünya çapında bir kampanya.
Çok sevdim, çok benimsedim.. Kadın, müzik, dans.. Ortak payda ne? Duygu elbette.. Duygunun ve sevginin olduğu herşey verimlidir, güzeldir..
Eva Ensler,  Kaynak Internet
Bu büyük aksiyonu Eva Ensler başlatmış.. Bu kadını çıldırtan şeylerden biride, hatta belkide en büyüğü şu olmuş; yine Amerikalı bir politikacının "tecavüz sonucuda olsa kürtaja hayır! çünkü; kadının bedeni istenmeyen gebeliği zaten kabul etmez" gibi bir şeyler saçmalamış.. Yani bizim Türkçe deyimle dişi köpek kuyruk sallamasa demeye getirmiş üç aşşa beş yukarı..
Bunun üzerine Eva Ensler Ağustos 2012 de o politikacıya bir mektup yazarak, 1 milyar kadının aklını zorlayacağı nedenleri var bu hareket için, demiş..
14 Şubat 2013 te tüm dünya kadınlarını işini, evini, herşeyi bırakarak aynı saatte açık alanda dans etmeye davet etmiş.. 199 ülke kadınları bunu desteklemiş.. Çok güzel.. Gönülden destekledim.. Amma velakin bundan benim daha sonra haberim oldu..
Ama şu var, sabah işe kalkmak için saat çaldığında kalkar ve hemen radyo açar, müzik eşliğinde hazırlanırım.. Bu sabah oynak bir müzik çalınca, kendi kendime dans ettim evde.. Allah Allah bu neyin nesiydi, dedim kendi kendime.. Meğer ben zaten bilmeden dans etmişimki!! Hemde herkesten önce. Sabah sabah!!
Süper bir aksiyon.. Kutluyorum Eva Ensler'i.. Bu aksiyon bundan böyle yerini sevgililer gününe bırakır mı? Pardon tam tersi, sevgililer günü artık bundan böyle yerini "one billion rising'e bırakır mı? Umarım..
Bern 2013, One Billion Rising gösterisi. Foto: nujin24




2 yorum: