Sayfalar

20 Mayıs 2017 Cumartesi

Devrim mi? Darbe mi?

Endişeleniyorum. Çok hemde. Gelecek için endişelerim çok. "Yurt dışında yaşıyorsun,  neden endişeleniyorsun" deme. Çünkü, dar değil, geniş bakıyor ve düşünüyorum. Bu memleket, bu dünya hepimiz için. 

Son bir kaç gün, her şeyden uzak, hiç bir şeyden habersiz başka bir ülkede tatil iyiydi. Aslında dünyada olup bitenden bihabersen eğer, hayat hakkaten güzel. Ama gündemden uzak kopuk yaşamakta yavan bi taraftan. Hem korkuyorum, hem sarkıyorum durumu benimkisi. 

O bir kaç gün sonra, bir akşam Venedig tatilinden sonra eve geldiğimde, bir kanalda Atatürk'ün annesine ve manevi kızı hakkında birileri, (hakkaten tanımıyorum, ve daha önce görmedim tv-lerde, isimlerini o yüzden bilmiyorum, ha girer Google bakar öğrenirimde, hiç gerek duymuyorum açıkçası) kıçından gereksiz açıklamalar yapmış. O mevzu dönüyor tv  lerde. Hemde 19 Mayıs öncesi! Artık her şeyin bilinçli yapıldığı o kadar aleni ki; anlamamak için salak olmak lazım. Ardından hemen soruşturma açılmış, ikisi takipsizlik almış, diğer ikisi hakkında tutuklama kararı çıkmışmış!! Biri tutuklanmışmış, diğeri aranıyormuşmuş, hala! Yersen? O ikisinede hiiiç bir şey olmaz. Sadece günümüzün devlet adamlarına dil uzatma, hatta pohpohla yeter. Çok pardon, devlet adamları değil, devlet adamına diyecektim. Başkanlık sistemine, "söylemde" iki yıl sonra geçilecek oldsada, fiilen çoktaaaaan geçildi. Hatta referandumun bile çok öncesinden.

Neyse, sonra, Beşiktaş'ta 19 Mayıs kutlamaları valilik tarafından yasaklandığı haberi çıktı. 

Sonra, istanbulda kadın voleybol takımının kapatıldığı haberini duyduk. Hemde yine 19 Mayıs öncesi. Gençlik ve spor bayramı öncesi. Neymiş, tayt giydikleri içimmiş! Ama kabul etmiyorlar, bütçe yermiyor muş dendi. Yersen. Erkek takımı devam ediyor ama. 
Burada bir şey açıklamak istiyorum. Atatürkü severdim, sayardım. Ama fazlada abartmazdım. Güzel bir insanmış, o ilkelerinin devamını bizler günümüze uyarlayarak getirmeliyiz diye düşünürdüm. Hepsi bu. Ama bunlar benim Atatürkü daha çok anlamamı sağlayıp ve sonunda ona aşık ettiler. Çok teşekkür ederim. 

Bunlar hep böyle yapmadı mı yıllardır? Bütün milli bayramlarda mutlaka ama mutlaka bir bahane türetildi. Kimi hastalandı gözünden, kimi bilmem neresinden! Kimi yurt dışındaydı katılamadı, bazen şehitlerimiz var denerek iptal edildi, öte yandan düğünlerde boy gösterildi. Böyle böyle milli bayramların coşku fitili yavaşça söndürülmeye başlandı. 

Azar azar, yavaş yavaş, sinsi sinsi, ilmek ilmek işlediler bunu yıllardır. Zira, bugün yaptığı açıklamar bunu doğruluyor. "Anlı şanlı tarihimizi bize okutmadılar, garip garip şeylerle geçmişi olan bir tarih okuduk" diyor. Osmanlı'dan örnek veriyor herhalde. O garip garip şeylerde sanıyorum Osmanlı sonrası Atatürk devrimlerinden sözediyor. "Biz sessiz devrim yapıyoruz" diyor. Arkasındanda "darbe değil haaa, devrim yapıyoruz" diyor. 

Peki, Devrim ne? Darbe ne? 
Akşam bunu tartıştık evde.
- O dedi ki, "adam bildiğin devrim yapıyor" 

-Ben dedim ki, bu devrim değil, bildiğin darbe yapıyor. 

-Yeniden o dedi ki, adam kökten değişiklik yapıyor, ve bunu yıllardır, işleyerek yapıyor. 

-Ben dedim ki, ama biz yıllardır kendimize devrimciyiz dedik, farklı düşündük, şimdi kalkmış buna devrim yapıyor, yani bu bir devrimci mi diyeceğim? Hayır efendim, kabul etmiyorum, bunum adı devrim değil, darbedir,  dedim. 

-O; Konuyu saptırma, bizim anladığımız türden bir devrim değil, başka türlü devrim yapıyor, kavramlarda boğulmayalım, dedi. 

-Ben; Aksine, kavramlara ve kelimelerin gücüne inanırım. Hayır efendim, ben kabul etmiyorum, "devrim" kelimesi benim için çok şey ifade ediyor, devrim hem yaşam biçimi olarak, hem düşünce biçimi olarak yapılır. Darbe ise sadece yaşam biçimi olarak dikta edilir, o zaman, o da devrimci, bizde devrimciyiz öyle mi? dedim.

-O;  Tabiki öyle değil, ama bir şeyleri değiştiriyor, bu bizim anladığımız türden olmasada, öyle, dedi.

-Ben direttim; Hayır, bu bir darbe dedim.

Gülerek, tamam senin dediğin gibi olsun, dedi. Ben, benim dediğim gibi olsun demiyorum ki, tesbitim bu diyorum. Devrim ve Darbe kelimesi benim için apayrı.. 

Sana soruyorum okur! Ülkede yapılan devrim mi? Darbe mi?  


16 yorum:

  1. Cevap vermeme hakkımı kullanıyorum. :) Bana kızacağını biliyorum ama söyleyeceğim. Sahiden yurtdışında yaşayıp burayı düşünmeyin ya! Güzel canınızı üzmeyin. Acı bir gerçek var ki her birimiz demokrasiye inanıyoruz. Ve bu yönetim biçimine oy veriyorlar sahiden de. O yüzden yapacak bir şey yok. Ben de verilen oyları kabul edemiyorum ve hazmedemiyorum. Ama öyle! Dünyaya bir kez geliyorsun ve bu kadar düşünerek kendini üzme. Ne yazık ki senin anlattıklarını anlayacak bir kitle yok. Hee, her şey sistemli mi? Evet! Anlayacak adam var mı hayır! Çünkü herkes Türkiye'de geldiği ekonomik durumdan memnun. Herkesin gırtlağına kadar banka kredisi var. Oyunu verecek mi? Verecek!
    Ah Server. Venedik yazılarının hepsini okudum. Biraz sıkıntılı günler var evde. Hastalık falan. Yazacağım o yazılarına da yorum. Öperim seni çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cevap vermeme hakkını kullanmışsın, ama ben yinede anladım seni😀

      Söylediklerinde haklısın. Bir şeyleri değiştiremiyorsak o zaman niye üzüyoruz tatlı canımızı dimi? Bunu öğrenmeye çalışsam daha sağlıklı olacak herhalde.
      Hastalık mı dedin? Çok geçmiş olsun. Kolaylıklar diliyorum. 😘🍀

      Sil
  2. Bu yapılan bal gibi sivil darbedir. Kurbağayı yavaş yavaş ısıtarak haşlamaktır. Şimdi referandumda gördük, halk ikiye ayrılmış, yarısı Tayyip'çi ve Atatürk, laiklik düşmanı, diğer yarısının büyük kısmı laik, Atatürkçü, azınlık da bölücü, Kürdistan isteyen Kürtler var. Yani aslında üçe bölünmüş durumdayız.

    Devrim, kanlı olur, yani Fransa'da, Rusya'da öyle oldu. Halk ayaklanır ve uzun yıllar savaşır, bir günde olmaz. Mazallah örnek olarak söylüyorum Kürtler yıllardır savaşıyor Türk askeriyle, mazallah tüm ülkeye, mahalle mahalle yayılsaydı, ne kadar Kürt komşumuz varsa eline silah alıp çıksaydı, seni, beni öldürseydi, sonunda da TBMM'yi, trt'yi ele geçirse devrim olurdu. Ya da biz laikler silahlansak Tayyip'e karşı sokak sokak çatışsak, ölsek, öldürsek (tabii ordunun da bir kısmının bölünüp bize katıdığını varsayıyorum) sonunda biz kazanırsak yine devrim olur, ya da Tayyipçiler kazanır devrim yapmaya kalkan bizler kaybederiz.
    Şu anda öyle bir durum yok o yüzden bu devrim değil. Bu sivil darbe. Baskıcı, diktatörlük, zorba bir yönetim.
    Bence artık bu ülkenin üçe bölünmesinin vakti geldi. Çünkü laik, Atatürkçü insanların can ve mal güvenlikleri tehlikede. Bize de özerklik versinler kurtulalım.

    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah benim laikçi ve kedi annesi ablam. Ne ifade etmişsin darbe ve devrimi.

      Ben bunun kanlısını değilde romantik olanını istiyorum😀 şöyle, demokratik, halklara saygılı, düşünce özgürlüğüne saygılı, adilce, kardeşçe el ele yaşam.
      Hayal dimi bu? Sevgiler 😘

      Sil
    2. Romantik devrim olmaz ki bebeğim. Dünya tarihinde yok öyle bir şey. :)
      Sevgiler:)

      Sil
  3. gördün mü ama son yazımııııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kessin bir şey var 🤔 Du bi bakayım hele😊

      Sil
  4. Selammmm...Deep önerdi ve ben de tabi ki sizi takip ediyorum :)) Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya, Deep bir örümcek gibi ördü blog ağlarını. Kendisinede aynen böyle yazdım. Ne iyi yaptı. Hoş geldiniz.. 💜🍀

      Sil
  5. deeptone sayesinde bloğunuzu keşfettim ve katıldım benim bloğuma da katılırsanız çok sevinirim :D http://kozmetikpsikolojisi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Slm Sevgili Deep'in önerisi ile merhaba diyorum size bende beklerim..şu son yaşadıklarımızda ilgili söylenecek çok şey var ama neyse diyelim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep ne iyi yapti:) sizede Merhaba:)

      Sil
  7. Darbedir, darbe...

    YanıtlaSil
  8. Darbeyi ordu yapar, devrimi halk.
    Ha bazen ordu halkın istediği bir şeyi yapar ama bu onun devrim olduğu anlamına gelmez.

    Darbe, kurulu düzeni korur, tutucudur, muhafazkardır, statükocudur.

    Devrim, düzeni değiştirir, yenilikçidir.

    29 ekim cumhuriyet bayramının halk tarafından kutlanılması yasaklanmıştır. Çok doğru büyük devrimci! neyin devrimcisi? yasakların mı?

    Hangi tarafa devrildiğini merak ettiğim bi durumdur buna devrim deniliyorsa..

    YanıtlaSil