Sayfalar

5 Haziran 2012 Salı

Gelincik.. Gelincik bebek..


Her gün işe giderken gittiğim yol.. Bazı güzellikleri görüyordum elbette.. Ama sadece bakarak geçiyordum.. Bugün öyle olmadı..


Bu güzel yerin kanarindan geçerken hemen bir park yeri aradım.. 300 metre ilerde durabildim.. Cep telefonumu yanıma aldım, geriye doğru yürüdüm.. Vay be bu Blog nelere kadirdi:) 

Güzelde oldu. Gözlerim bayram etti bir süre.. Bu gelinciklerin arasinda uzanip gökyüzüne bakmak isterdim.. Ama bu bahcenin etrafi telle cevriliydi..




Bir süre oyalandim.. Taaa çocukluğuma gittim.. Yazın köye giderdik biz. Tarlada, bağda, bahçede geçerdi.. Büyüklerimizin bize öğrettiği ne kadar oyun vardı!! Hepside bitkilerden.. Söğüt  dalından zipçi, kavak dalından düdük, boynuz otu (adını bilmiyorum ben uydurdum) şöyle kanca gibi görünürlerdi, onlardan avucumuza toplar, boynuz yarışı yapardık, birbirine geçirir cekerdik, kiminki kırılırsa kaybederdi:), yine adını bilmediğim otun saplariyla toplayıp, sapını kafasına dolayıp, en uzun mesafeye attırmak gibi bir sürü oyunlar.. 
Veeee biz kızların en favori oyunu.. Gelincikten gelin bebekler yapmak.. Gelincik tomurcuklarını toplardik.. İki tomurcuktan bir gelin bebek çıkardı.. O tomurcukları iki elimizle yana doğru açarken acaba hangi renk diye merak ederdik.. Kıpkırmızı çıkarsa daha bir sevindirdik.. Pembe, turuncu renklerde çıkardı... Renk renk gelincik bebeklerimiz olurdu.. En kötüsüde koparılan tomurcuklar süt bırakırdi., el ağıza falan gelirse acı bir tat bırakırdi.. Belkide kopardığımız tomurcuk gelincikler böyle öc alıyorlardı bizden:)

İste bunları düşündüm ben bu gelincikleri gördüğümde.. Eskiyi yad etmek adına bir kaç tomurcuk kopardım yine.. Evde gelincikten gelin bebek yapacaktım.  Hatırlamakta zorlansamda çıkarttım bir gelincik bebek:))
Beğeninize arz ederim efendim:))


Bu gelincik bebek biraz suratsiz, neden böyle yapıyorsun gül biraz dedim.. "cocuk gelin olmayı" protesto ediyorum dedi.. Haklısın dedim!!

2 yorum: